Samsung Galaxy Watch visar fel vecka

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Watch visar fel vecka

Hej!

Tror min Galaxy watch från början visade rätt vecka men för ett par uppdateringar sedan så visar den en vecka framåt. Läste någon stans att det var för att 2020 hade 53 veckor och att det skulle lösa sig 2022. Det var tydligen BS för att klockan visar fortfarande en vecka framåt. Jag har inte hittat nån lösning efter en hel del googlingar.

Kan det vara så att det är upp till de som gör custom watches som måste tillhandahålla en urtavla för EU eller nått sånt (USA är väl en vecka före oss om jag förstått rätt, kan ha fel...)?

Tycker det är ett pinsamt fel att en produkt som ska visa tiden visar fel tid?

@Samsung kanske har nån info att delge?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

USA en vecka före oss, i framtiden?

Rensat inställningar/appen/klockan? Uppdaterat all mjukvara? vad visar kalender i din telefon som är vilken modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

USA en vecka före oss, i framtiden?

Rensat inställningar/appen/klockan? Uppdaterat all mjukvara? vad visar kalender i din telefon som är vilken modell?

Det är vecka 1 i usa nu men på söndag tror jag det är vecka 2. Nått jag googlat mig till som gör att det blir fel. Jag kan ha fel i det. Har resettat klockan 3 gånger vid olika tillfällen allt uppdaterat. Telefonen är en oneplus 7t pro, men kan telefonen påverka vilken tid/datum som klockan visar? Telefonen visa rätt vecka.

Edit:
https://savvytime.com/current-week
Start: Week 1 started on Sunday, January 2, 2022
End: Week 1 ends on Saturday, January 8, 2022

Klockan borde visa rätt vecka t.o.m lördag i alla fall, men det gör den inte, den visar vecka 2.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Eazy:

Det är vecka 1 i usa nu men på söndag tror jag det är vecka 2. Nått jag googlat mig till som gör att det blir fel. Jag kan ha fel i det. Har resettat klockan 3 gånger vid olika tillfällen allt uppdaterat. Telefonen är en oneplus 7t pro, men kan telefonen påverka vilken tid/datum som klockan visar? Telefonen visa rätt vecka.

Edit:
https://savvytime.com/current-week
Start: Week 1 started on Sunday, January 2, 2022
End: Week 1 ends on Saturday, January 8, 2022

Klockan borde visa rätt veck t.o.m lördag i alla fall, men det gör den inte, den visar vecka 2.

Synnerligen udda problem du stött på. Ingenting jag hört bakvägen genom Samsung heller.
Och tyvärr så kan jag bara säga att min klocka visar rätt vecka :/

Ivarjefall så skickar jag dethär vidare inom Samsung

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Eazy:

Det är vecka 1 i usa nu men på söndag tror jag det är vecka 2. Nått jag googlat mig till som gör att det blir fel. Jag kan ha fel i det. Har resettat klockan 3 gånger vid olika tillfällen allt uppdaterat. Telefonen är en oneplus 7t pro, men kan telefonen påverka vilken tid/datum som klockan visar? Telefonen visa rätt vecka.

Edit:
https://savvytime.com/current-week
Start: Week 1 started on Sunday, January 2, 2022
End: Week 1 ends on Saturday, January 8, 2022

Klockan borde visa rätt vecka t.o.m lördag i alla fall, men det gör den inte, den visar vecka 2.

Det är för att de börjar veckan på söndag medans vi börjar på måndag.
Eventuellt skulle klockan synka kalenderinfo från telefonappen inkl. vecka osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Synnerligen udda problem du stött på. Ingenting jag hört bakvägen genom Samsung heller.
Och tyvärr så kan jag bara säga att min klocka visar rätt vecka :/

Ivarjefall så skickar jag dethär vidare inom Samsung

//Pontus

Kanske skulle nämna att det är en Samsung Galaxy Smartwatch (E853)
Modellnummer: SM-R805F

Har testat flera olika urtavlor och alla visar samma fel.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Skumt. Jag har en SM-R890N(Galaxy 4 Classic) klocka med custom urtavla/talvor men jag har inte stött på ditt problem. Är klockan importerad, alltså köpte du den av en privatperson/företag utanför EU? Jag skulle gissa att det finns olika firmwire för olika delar av världen, kanske är något sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adde_77:

Skumt. Jag har en SM-R890N(Galaxy 4 Classic) klocka med custom urtavla/talvor men jag har inte stött på ditt problem. Är klockan importerad, alltså köpte du den av en privatperson/företag utanför EU? Jag skulle gissa att det finns olika firmwire för olika delar av världen, kanske är något sånt?

Klockan är köpt på Netonnet. Om någon har samma klocka som jag och vill testa om de får samma fel. Installera denna urtavla:
https://galaxystore.samsung.com/geardetail/com.watchface.OV9

Jag tror mig hittat en urtavla som faktiskt visar rätt (av en händelse nu):
https://galaxystore.samsung.com/detail/com.watchface.MD125Hyb...

Kanske det är urtavlornas fel, eller en kombination, jag vet inte :/

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Eazy:

Klockan är köpt på Netonnet. Om någon har samma klocka som jag och vill testa om de får samma fel. Installera denna urtavla:
https://galaxystore.samsung.com/geardetail/com.watchface.OV9

Jag tror mig hittat en urtavla som faktiskt visar rätt (av en händelse nu):
https://galaxystore.samsung.com/detail/com.watchface.MD125Hyb...

Kanske det är urtavlornas fel, eller en kombination, jag vet inte :/

Visar vecka 2 på min Gear S3 Frontier. Både Google- och Samsungkalendern visar vecka 1

Permalänk
Medlem

Japp, står i uppdaterings infon "Week number fixed" på MD125hybrid så det är nog så att vissa customs urtavlor behöver en fix/uppdatering.